Nowa metoda oszustów: na pracownika banku i aplikację AnyDesk

Policja w Pile ostrzega przed oszustwami na pracownika banku i aplikację AnyDesk. Nowa metoda przestępców to podawanie się za pracowników infolinii banku i nakłanianie do zainstalowania aplikacji AnyDesk w celu wyłudzenia pieniędzy.

Fot. KPP Policji w Pile

Na pilską Komendę zgłosił się mężczyzna, który stał się ofiarą właśnie takiego oszustwa. Mówi sierż. Magdalena Szukajło z Komendy Powiatowej Policji w Pile:

Kiedy mieszkaniec powiatu pilskiego zorientował się, że mógł stać się ofiarą oszustwa, pojechał do oddziału swojego banku.

Jak zatem nie stać się ofiarą oszustwa ?

Po pierwsze: nikomu nie wolno udostępniać swojego konta bankowego i danych do logowania.

Po drugie: jeżeli fałszywy „konsultant” proponuje zainstalowanie aplikacji AnyDesk, można być pewnym, że to oszustwo.

I po trzecie: jeśli osoba podająca się za pracownika banku zażąda zweryfikowania naszych danych do konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, trzeba się rozłączyć i skontaktować telefonicznie lub osobiście z biurem obsługi naszego banku.

Skomentuj wiadomość

Nowa metoda oszustów: na pracownika banku i aplikację AnyDesk

Policja w Pile ostrzega przed oszustwami na pracownika banku i aplikację AnyDesk. Nowa metoda przestępców to podawanie się za pracowników infolinii banku i nakłanianie do zainstalowania aplikacji AnyDesk w celu wyłudzenia pieniędzy.

Fot. KPP Policji w Pile

Na pilską Komendę zgłosił się mężczyzna, który stał się ofiarą właśnie takiego oszustwa. Mówi sierż. Magdalena Szukajło z Komendy Powiatowej Policji w Pile:

Kiedy mieszkaniec powiatu pilskiego zorientował się, że mógł stać się ofiarą oszustwa, pojechał do oddziału swojego banku.

Jak zatem nie stać się ofiarą oszustwa ?

Po pierwsze: nikomu nie wolno udostępniać swojego konta bankowego i danych do logowania.

Po drugie: jeżeli fałszywy „konsultant” proponuje zainstalowanie aplikacji AnyDesk, można być pewnym, że to oszustwo.

I po trzecie: jeśli osoba podająca się za pracownika banku zażąda zweryfikowania naszych danych do konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, trzeba się rozłączyć i skontaktować telefonicznie lub osobiście z biurem obsługi naszego banku.

Skomentuj wiadomość

Radio Wielkopolska®
Radio Wielkopolska®