ZUS uruchomił e-wizyty w języku migowym

Szacuje się, że w całym kraju jest ponad pół miliona głuchoniemych, a 900 tysięcy osób ma  poważny uszczerbek słuchu. Dlatego Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił e-wizyty w języku migowym dla osób głuchych i niedosłyszących.

Fot. materiały prasowe

Z myślą o osobach głuchoniemych i niedosłyszących od 16 lutego Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił e-wizytę w języku migowym PJM. Z wideorozmowy w ZUS mogą skorzystać osoby głuche i niedosłyszące.

– E-wizyta to wideorozmowa z ekspertem ZUS, która pozwala na załatwienie większości spraw bez konieczności wychodzenia z domu. ZUS usługę wprowadził w październiku ubiegłego roku, a codziennie taką formę kontaktu wybiera kilkaset osób. W ten sposób klienci mogą załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE – wyjaśnia Marlena Nowicka, rzecznika prasowa ZUS w Wielkopolsce.

Klienci ZUS mogą umawiać się na konsultacje w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent.

– Aby skorzystać z e-wizyty, wystarczy mieć komputer z kamerą i z mikrofonem lub smartfon. Na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz jej termin – objaśnia Marlena Nowicka z ZUS.

Z e-wizyty mogą również skorzystać  osoby niedowidzące. Strona internetowa ZUS została dostosowana pod względem kolorystyki i kontrastu zgodnie ze standardami dostępności WCAG 2.0.

Skomentuj wiadomość