Za niespełna rok ma zakończyć się przebudowa ronda Rataje w Poznaniu. Tymczasem już teraz Zarząd Transportu Miejskiego pyta pasażerów jak powinny jeździć autobusy podmiejskie dojeżdżające z Zalasewa i Swarzędza, a także z Kleszczewa, Trzeku, Gowarzewa i Tulec.
Po zakończeniu modernizacji ronda Rataje, która ma nastąpić do marca przyszłego roku pasażerowie zyskają nowoczesny węzeł przesiadkowy, a także będą mogli przesiąść się drzwi w drzwi z autobusu na tramwaj. Zanim to nastąpi Zarząd Transportu Miejskiego pyta pasażerów jak powinny kursować autobusy podmiejskie linii nr 425 kursujące z Zalasewa i Swarzędza oraz linii nr 431, 432 i 435, łączące stolicę Wielkopolski z Tulcami czy Gowarzewem w gminie Kleszczewo.
ZTM proponuje trzy opcje. Pierwsza z nich zakłada, by autobusy jak dawniej jeździły trasą Katowicką, czyli ulicą Krzywoustego i dojeżdżały do dworca przy rondzie Rataje.
Drugi wariant przewiduje poprowadzenie tras przez Chartowo i os. Tysiąclecia, umożliwiając więcej przesiadek na tramwaj.
Z kolei trzecia propozycja to pozostawienie obecnych tras do Franowa.
Pasażerowie mogą wyrażać swoje opinie do 6 czerwca w ankiecie zamieszczonej na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. Formularz obejmuje m.in. takie zagadnienia, jak początek i cel podróży, preferowany wariant trasy, rodzaj biletu z jakiego korzysta pasażer czy częstość korzystania z transportu zbiorowego.