Od 1 lipca obowiązują nowe zasady nowe zasady przyznawania świadczenia w programie „Dobry Start”, zgodnie z którymi wnioski o wyprawkę szkolną można składać tylko w formie elektronicznej. Do tej pory w Wielkopolsce wpłynęło ponad 103 tys. wniosków o wypłatę świadczenia dla przeszło 148,5 tysiąca dzieci.
Obsługą świadczeń od tego roku zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
W ramach programu dofinansowanie w kwocie 300 złotych na zakup podręczników i artykułów szkolnych mogą otrzymać uczniowie do 20. roku życia, a w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami do 24 lat.
Jak wyjaśnia rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce, Marlena Nowicka nabór według nowych zasad do programu „Dobry start” potrwa do końca listopada.
Informację w sprawie świadczenia można otrzymać również na specjalnej infolinii, pod numerem 22 290 22 02 czynne w dni robocze między godz. 8 i 15 oraz umawiając się na e-wizytę w ZUS przez internet.
Z pomocy pracowników ZUS można również skorzystać podczas licznych dyżurów organizowanych w urzędach i placówkach pocztowych.