Droga Pobiedziska – Iwno zyskała zupełnie nową jakość

32 mln zł kosztowała przebudowa drogi z Pobiedzisk do węzła Iwno, stanowiąca łącznik do ekspresowej S5.

Fot. Powiat Poznański

Jak zaznacza starosta poznański, Jan Grabkowski jest to jedna z największych inwestycji drogowych zrealizowana do tej pory przez Powiat Poznański:

Przed rozpoczęciem prac droga była w bardzo złym stanie technicznym: wąska, dziurawa, bez chodników i ścieżek rowerowych, z kiepskim odwodnieniem.

Na każdy z odcinków Powiat Poznański uzyskał dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu operacyjnego, rządowego Funduszu Dróg Samorządowych oraz funduszu przeciwdziałania skutkom pandemii.

A o skali inwestycji świadczą liczby: do przebudowy drogi zużyto 175 tys. ton ziemi i piasku, wbudowano 24 tys. ton masy mineralno-bitumicznej, a także wybudowano gabiony, czyli elementy wzmacniające skarpy o długości blisko pół kilometra z użyciem 1800 ton materiału skalnego.

Dzięki ten inwestycji poprawiło się bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i rowerzystów, którzy zyskali swoją drogę odseparowaną od jezdni, zaś piesi zyskali chodniki i bezpieczne przejścia.

Skomentuj wiadomość

Droga Pobiedziska – Iwno zyskała zupełnie nową jakość

32 mln zł kosztowała przebudowa drogi z Pobiedzisk do węzła Iwno, stanowiąca łącznik do ekspresowej S5.

Fot. Powiat Poznański

Jak zaznacza starosta poznański, Jan Grabkowski jest to jedna z największych inwestycji drogowych zrealizowana do tej pory przez Powiat Poznański:

Przed rozpoczęciem prac droga była w bardzo złym stanie technicznym: wąska, dziurawa, bez chodników i ścieżek rowerowych, z kiepskim odwodnieniem.

Na każdy z odcinków Powiat Poznański uzyskał dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu operacyjnego, rządowego Funduszu Dróg Samorządowych oraz funduszu przeciwdziałania skutkom pandemii.

A o skali inwestycji świadczą liczby: do przebudowy drogi zużyto 175 tys. ton ziemi i piasku, wbudowano 24 tys. ton masy mineralno-bitumicznej, a także wybudowano gabiony, czyli elementy wzmacniające skarpy o długości blisko pół kilometra z użyciem 1800 ton materiału skalnego.

Dzięki ten inwestycji poprawiło się bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i rowerzystów, którzy zyskali swoją drogę odseparowaną od jezdni, zaś piesi zyskali chodniki i bezpieczne przejścia.

Skomentuj wiadomość

Radio Wielkopolska®
Radio Wielkopolska®