Co dalej z koleją obwodową?

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła kolejny przetarg na modernizację kolejowej obwodnicy Poznania. Projekt zakłada, że pociągiem będzie można dojechać np. ze wschodniej części Swarzędza czy Koziegłów na kampus UAM na Morasku czy do samego centrum stolicy Wielkopolski.

Fot. Janusz Ludwiczak

Jak mówi rzecznik Polskich Linii Kolejowych, Radosław Śledziński spółka już drugi ubiega się o dofinansowanie w konkursie unijnego programu „Łącząc Europę”:

Inwestycja przewiduje również budowę nowych stacji kolejowych, m.in. Franowo, Swarzędz/Zieliniec, Koziegłowy, Naramowice, Uniwersytet czy Poznań/Suchy Las. Planowana jest też przebudowa kolejowego przystanku w swarzędzkiej Nowej Wsi:

Otwarte zostały oferty w ogłoszonym przez Polskie Linie Kolejowe przetargu. Najtańsza kwota opiewa na kwotę niespełna półtora miliarda złotych i jest o ponad 650 milionów niższa niż zakładany budżet.

Prace związane z inwestycją mają trwać blisko 4 lata. Dodajmy, że pierwszy przetarg na przebudowę kolejowo-towarowej obwodnicy Poznania z dostosowaniem jej do ruchu pasażerskiego został jesienią unieważniony przez spółkę PKP PLK. Powodem był przegrany konkurs na dofinansowanie inwestycji w ramach europejskiego funduszu CEF.

Radio Wielkopolska®
Radio Wielkopolska®