Jeden pociąg będzie mógł jeździć zarówno tam, gdzie jest trakcja elektryczna, jak i po trasach, którymi mogą poruszać się tylko pojazdy silnikowe. Koleje Wielkopolskie zaprezentowały właśnie pierwszy Hybrydowy Zespół Trakcyjny Impuls, który wyposażony został w dwusystemowy napęd.
Hybryda pozwoli na jazdę zarówno pod trakcją elektryczną, jak i na trasach niezelektryfikowanych, dzięki silnikowi spalinowemu. Mówi wicemarszałek województwa wielkopolskiego, Wojciech Jankowiak:
Pociąg na silniku spalinowym może poruszać się z prędkością do 120 km/h, a na trakcji elektrycznej do 160 km/h. Koleje Wielkopolskie zamówiły w sumie 6 takich modułów, które umożliwią korzystanie z pantografu jak i bez. Za każdy z nich spółka zapłaci 2 mln zł. Wszystkie sześć hybryd na wielkopolskie tory wyjedzie najpóźniej do końca tego roku.